دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نمایشگاه «فیگوراتیو در انتزاع» در گالری ایده 

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «فیگوراتیو در انتزاع» به همت گروه هنری ژرف در گالری ایده برگزار می‌شود.
کد خبر : 310344

به گزارش خبرنگار حوزه هنرهای تجسمی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «فیگوراتیو در انتزاع» جمعه ۲۳ شهریور ساعت ۱۷ در گالری ایده افتتاح می‌شود.


در دنیای هنر مدرن اگر نقاشی را به دو دسته فیگوراتیو (بازنمایانه) و آبستره (غیربازنمایانه) دسته‌بندی کنیم، فیگوراتیو یا پیکرنما طراحی از اندام انسان یا حتی حیوان که برگرفته از دنیای واقعی است و آبستره به‌عنوان هنر مجرد و انتزاعی، که از فرم‌های تمثیلی و غیرطبیعی برای انتقال مفهوم مورد نظر خود استفاده می‌کند، معنا می‌شود. این دو نقطه مخالف یکدیگر خواهند بود چرا که اولی بر مبنای واقعیت و دیگری بر مبنای ساختار ذهنی است. در پس هر اثر فیگوراتیو و پیکرنمایی (انتزاع) کلیّت یک اثر را در بر گرفته است. هدف از این نمایشگاه اجماع این دو در کنار یکدیگر است که یکی کاملاً آشکار و دیگری پنهان خواهد بود.
مینا طاهری‌نژاد، کیانا سلامت، عسل مراثی، آناهیتا مصیبی، پریسا میر، سولماز دانش‌فراز، ملیکا ملاک، نسیم کیانی، نوشین رضایی، سحر امینی، ملاحت حسینی، حسین کلانتری، سمانه کریمی، ستاره سلیمانی، پروانه یموت‌مقدم، فرزین مومنی‌راد و سامان محمدی‌پور هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
علاقه‌مندان از شنبه تا چهارشنبه هر روز از ۹ صبح تا 20 می‌توانند به گالری ایده واقع در میدان هفت تیر، خیابان قائم‌مقام، میدان شعاع، خیابان هجدهم، پلاک ۲۶ مراجعه کنند. اختتامیه این نمایشگاه چهارشنبه ۲۸ شهریور در همین گالری برپا خواهد شد.


انتهای پیام/4031


انتهای پیام/

برچسب ها: گالری ایده
ارسال نظر
هلدینگ شایسته